Friday 14 September 2012

Tersentap Dengan Pakcik Shell

Otw balik dari Ampang aku singgah di shell Taman Permata. Bukan nak isi minyak, tp cuma nak beli minyak 2t 125z. Then aku park moto opposite at the Shell. Masuk kedai, terus ke tempat botol 2t diletakkan. Masa kat kaunter, aku tersentap dengan pakcik yang bertugas di kaunter.

Aku     : Pakcik, nah 1 botol je saya amik. 

Pakcik : Oh, rm11.50 saja adik. Adik, pakcik nak tanya, kenapa pakai moto yang ada minyak 2t. Kan membazir #sambil senyum sinis kat aku

Aku    : o0o0o0o zaman student dulu pakcik, biasalah, jiwa muda, nak laju jeeeeeeee. Kalau pakai c70 nanti konvoi kene tinggal. Hehehehe

Pakcik : Ye lah, memang lah laju, but lastly, adik akan sampai jugak bukan. Moto ni tayar dua adik, tersentuh sikit boleh menyebabkan kematian.

Aku     : #dalam hati, WOW ! tersentap jugak wei, tak tahu nak balas apa# hmmmm betul jugak pakcik. Okay lah pakcik, jumpa lagi. bye2.

Then, aku pun beredar dari situ. Sepanjang perjalanan balik, aku x bawak laju pun. Slow je. Aku teringat balik aku accident masa layan selekoh dulu dekat hulu yam, boleh menyebabkan maut aku dengan Shahir. And at the same time, aku teringat Gaban, kawan aku masa matrik dulu, baru je meninggal harini, pagi tadi, pun sebab kemalangan. Betul lah kata pakcik tu, moto ni tayar dua, tersentuh sikit boleh menyebabkan kematian. Huuuuu ! 

No comments:

Post a Comment